10 maj 2006

Avhuggna tummar och Alex hummar

Ja... det händer inte alltför mycket i mitt vanligtvis händelösa liv just nu.

Fast jag kan ju berätta om bandet som jag och en polare bildat. Vi spelar typ punk, av den tralligare sorten. Lite Charta77-stuk här, lite Asta-stuk där och kanske någon insläng av Ebba eller Sex Pistols på den där låten. Jag kör bas, han kör gura och sjunger och så har vi en annan lirare på trummor. Så småning om ska vi väl försöka få ett par spelningar eller nåt... till dess repar vi två gånger i veckan.

I övrigt är jag förresten väldigt mycket inne på trallpunk just nu. Radioaktiva Räker, Civil Olydnad, Asta Kask och Ebba är väl det som går i mina högtalare mest just nu. Det blir dock en del hårdrock också i form av Darkane, och på tal om Darkane närmar sig den efterlängtade spelningen med dem.

Jag förväntar mig att när jag lämnar Fryshuset den 3 juni, så ska mitt hår brinna på grund av för snabbt headbangande.

Och det, era jävlar, blev en hel del text ändå. Se där, ibland överraskas man, och nu hörs vi till... nästa gång.